۱۰ روش برای کاهش زمان توسعه یک نرم افزار تحت وب - بخش دوم


جهان اطلاعات

جدیدترین مطالب علمی، فناوری وکاربردی جهان



1- از اپلیکیشن های پیگیری وضعیت پروژه استفاده کنید

15-06_collaborate_online.png

احتمالا شما به تنهایی کار نمی کنید. معمولا به عنوان یک تیم توسعه دهنده و یا برای گروهی کار می کنید (مدیران و یا مشتری ها)، در این حالت باید از مزایای همکاری و پیگیری آنلاین وضعیت پروژه خود استفاده کنید. با این کار به جای صرف زمان زیاد برای موضوعات مدیریتی و یا جلسات طاقت فرسا (حتی بدتر از آن - سفر برای جلسات رو در رو) می توانید زمان بیشتری را صرف نوشتن کد خود کنید.


ابزار هایی مانند Basecamp، Lighthouse و activeCollab به شما این امکان را می دهد که یک محیط برای همکاری و پیگیری وضعیت پروژه توسط تیمتان در اختیار داشته باشید. در این ابزار ها شما با مشخص کردن مجموعه ای از نقاط عطف و هدف های پروژه با تمامی اعضای تیمتان در ارتباط بوده و همواره به راحتی می توانید وضعیت فعلی پروژه خود را بررسی کنید. همچنین این نرم افزارها شما را از صرف زمان بسیار در جلسات طولانی رهایی می بخشند. این گونه ابزار ها این امکان را در اختیارتان قرار می دهند تا موارد را الویت بندی و دسته بندی کنید و آنها را در یک محیط مرکزی ثبت کنید.


2-از ابزار هایی برای نوشتن کد به صورت قالب بندی شده و استاندارد استفاده کنید

شما همواره باید کد خود را مرتب و تحت یک قالب استاندارد و خاص بنویسید، نه به این دلیل که کد شما زیبا تر باشد و یا این کار تمرین خوبی محسوب می شود بلکه به این دلیل که اگر در صورت نیاز بعدا مجبور شدید دوباره برای بازبینی سراغ کد خود بیایید کد خودتان برایتان قابل فهم باشد.


سیستم های مرتب سازی خودکار کد به شما این امکان را می دهد تا اگر خواستید به بخشی از کد خود دسترسی پیدا کنید به جای صرف وقت بسیار برای جستجوی خط به خط و با توجه به راهنما های نوشته شده توسط خودتان تنها با یک کلیک به بخش مورد نظر بروید. همچنین تا حد بسیار زیادی میزان خطا های به وجود آمده هنگام تغییر در کد را کاهش می دهد. ابزار های بسیاری وجود دارند که این کار را برای شما انجام می دهند و بسیاری از آنها نیز تحت وب می باشند، برای مثال یکی از معروف ترین آنها  برای زبان سی اس اس CSSTidy نام دارد (Clean CSS نرم افزار آنلاینی هست که بر اساس CSSTidy ساخته شده است). برای HTML نیز می توانید از HTML Tidy استفاده کنید. همچنین برای اسکریپت ها می توانید از PHP Source Code Formatter، Ruby Script Beautifier، و Code Beautifier Plus (برای C#, ActionScript, و Java) استفاده کنید.


3- اطلاعات مورد نیازتان را جمع آوری کنید، تا در زمان صرفه جویی شود

صرف ۱۰ دقیقه زمان برای پیشگیری بهتر از صرف ۱۰ ساعت برای درمان است. با وجود این که بسیاری از مراکز آموزشی امروزه بر این باورند که صرف زمان زیاد برای برنامه ریزی و جمع آوری اطلاعات برای یک پروژه ضروری نیست، اما همچنان این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است و حتما باید توجه داشت که قبل از شروع یک پروژه همواره تمامی اطلاعات مورد نیاز برای برنامه ریزی فازهای مختلف آن را در اختیار دارید تا با این کار در آینده با مشکلات پیش‌بینی نشده مواجه نشوید و در زمان پیاده سازی صرفه جویی کنید.


4-از کد های از پیش نوشته شده استفاده کنید

15-09_use_written_scripts.png

نیاز نیست چرخ را از اول اختراع کنید! اگر شما به ایجاد امکانی فکر می کنید که یک نفر دیگر در جایی آن را قبلا برای شما نوشته است (در واقع برای همه ی ما) می توانید از آن استفاده کنید و خودتان از اول کد را ننویسید. برای PHP می توانید از PHP Classes Repository استفاده کنید که مجموعه ای از کلاس های مختلف در اختیار شما قرار می دهد. سایت Hot Scripts هم اسکریپت های از پیش آماده بسیاری برای زبان هام مختلف در اختیار شما قرار می دهد. اگر شما به دنبال قطعه کد هستید نگاهی به devSnippets بیندازید. اگر می خواهید وب سایت جدیدی راه اندازی کنید، پیش از هر چیز نگاهی به این مطلب نردبان بیاندازید:‌ ۸ قطعه کُد پُرکاربرد برای راه اندازی وب سایت جدید.


مراقب باشید: این کار تنها زمانی صحیح هست که شما اطمینان دارید به آن حد از توانایی رسیده اید که می توانید فرق بین کد خوب و بد را تشخیص دهید و گرنه در پایان با نرم افزاری پر از حفره و اشکال مواجه خواهید بود.


۱۰- وقت خود را صرف ایجاد امکانات غیر ضروری نکنید

شما باید همواره ارزیابی کنید که نرم افزار شما واقعا باید چه امکاناتی را داشته باشد زیرا زیاد شدن زمان پروژه برای ایجاد امکانات غیر ضروری بدتر از نداشتن آنهاست. آیا کاربر شما به یک خبرنامه مجزا برای هربخش از سیستم مدیریت محتوای شما نیاز دارد؟ آیا واقعا نیاز است که شکل ظاهری اپلیکیشن شما بر اساس مکان جغرافیایی کاربر تغییر کند؟


همواره بررسی کنید تا مطمئن شوید امکانات اضافه را حذف کنید. برخی از آنها حتی سیستم را پیچیده تر هم می کنند. با این کار در زمان پروژه صرفه جویی می کنید.


اگر شما هم تجربه ای در این باره دارید، آن را با گذاشتن نظر خود در اختیار دیگران قرار دهید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در 29 دی 1391برچسب:,| ساعت 22:3| توسط حسین رستمی زاده|















قالب جدید وبلاگ پيچك دات نت